Для батьків 1-Б 2016-2017н.р.

Поради батькам щодо ефективних занять в період літніх канікул:
Заняття проводьте на свіжому повітрі в першій половині дня.
Організуйте повторення шкільного матеріалу у вигляді гри, ненав’язливо. Наприклад, нехай дитина буде вчителем і проведе урок, а ви будете учнем.
Важливо не перевтомлювати дитину, але заняття включіть в повсякденне життя.
Пропонуйте дитині більше читати для розширення словникового запасу. Для цього підійдуть будь-які твори, які дитина сама вибере.
Але пам’ятайте, що перш за все літні канікули надаються для відпочинку і оздоровлення.
Також для літніх вправ є багато збірок,в яких зібрані завдання по різним предметам.
Цікаво прочитати
Рекомендовано для читання влітку
1. Українські народні казки       
 2. Г.Х.Андерсен. Казки
 3. Брати Грімм. Казки
 4.О.С. Пушкін. Казки
  5. Микола Носов. Оповідання
  6. Всеволод Нестайко. Повісті й оповідання
 7. Леонід Глібов. БайкиЧитаем онлайн
 
Сайти для тренувань влітку


Українська мова

СПИСУВАННЯ
1.Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака. Петрик злякався. Хотів тікати. Раптом до нього притулилося кошеня. Воно підняло голову і жалібно нявчить. Петрик взяв кошеня на руки, розгнівався на собаку і пішов йому назустріч. Собака злякався і утік.
2. Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце. Подихнув легенький вітерець. Всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню, а горобина – сумну. У дуба була мужня пісня, а у верби задумлива. Ось які пісні ми почули.
3. Ліс стоїть густою стіною. Шлях вузьким в’юном побіг поміж деревами. Дуби і сосни вже загубили свої шати, та від цього не став прозорий ліс.
Шумить густий Волинський ліс. Він ніби хоче нас приспати, заколисати.
ДИКТАНТИ
1.Проснувся клен. Відчув, що весна наближається. Вона йде полями. А ластівки на крилах несуть її барвисті стрічки. Зітхнув клен, розправив плечі. Зазеленіли на ньому бруньки.
2. Травень – місяць квітів і пісень. Усе на землі замаяне зеленню. Усе радіє теплому сонцю. Літають у своїх клопотах бджоли. Прокинулись птахи. У гаях витьохкують солов’ї. щедро лічить усім довгі літа зозуля. Жайворонок піснею зустрічає новий день. Після теплих дощів розквітає в небі барвиста райдуга. (45 слів)
Завдання:
1.Записати слова, поділивши їх для переносу:
Знання, гайка, огірок, бур’ян.
Насіння, пальто, одуд, Мар’янка.
2.До поданих слів дописати власні назви.
Собака …,   кінь   …., місто   …. ,   ріка   ….,   письменник …., товариш ….,   вулиця     …. .
3. Списати текст. Вставити потрібні слова за змістом. Підкреслити слова, назви дій.                               
Берізка
     У нашому садку   … білокора берізка. Вона гарна в різні пори року. Навесні на берізці … листочки. Влітку деревце …   зелені шати. Золотисте вбрання   ….   на ній восени. А взимку білокора берізка – це срібна красуня.
Слова для довідки: з’являються, росте, одягає, розвивається. 
4. Списати слова, вставити пропущені букви, дібрати перевірні слова.
З.ма, оз.ро, м.довий, д.рев’яний, л.генький, л.сточки, ст..пи, в.рба, з.леної, в.сокий.
5. 1. Вставити пропущену букву «щ»:
*е до* іде, пері*ить злива, *енятко вимокло , як хлю*,
А *иглик, *ебетун *асливий, *ебече, пурхнувши на ку*!
6.. Виконати звуковий аналіз слова «щенятко».  
7.1.Вставити пропущені слова, які є назвами предметів.
Захищає …, вирощує …, сповіщає …, заплющує …, зачиняє …, загортає … .
( дитину, цукерку, огірки, очі, двері, новину).
2. Виконати звуко–буквений аналіз 1 слова з буквою «щ».
8. До кожного слова додати назву дії.
Чайка ( що робить?), річка (що робить?), учень (що робить?), учитель ( що робить?), ключем ( що зробиш?), човен ( що робить?), чемпіон (що робить?), чижик ( що робить?).
9. До кожного слова підібрати ознаки.
Пилка (яка?), гребінець (який?), піна ( яка?), пісня (яка?), черепаха ( яка?), човен (який?), звірятко (яке?), гриб (який?), джем (який?), джемпер (який?), велосипед (який?).
Підкреслити односкладові слова.
10. Списати. Поділити слова на склади.
Джем, джміль, джгутик, джемпер, джерело, джунглі, джаз, бджілка, джмелиний, народжений.
1. Підкреслити слова, які не можна перенести з рядка в рядок.
2. Придумати і записати 2 речення.
11. Списати. Визначити наголос.
Шуба, учень, жолудь, окуляри, учениця, авторучка, урожай, учителька, вчений, машина, гуси, вудка, суниця, синиця, зуб, гарбуз, гриб, урок, звуки, експеримент.
Підкреслити слова, які не можна переносити.
12. Списати. Поділити слова на склади.
Автобус, абрикос, хата, дорога, дитина, дах, парк, айстра, авторучка, мама, катамаран, ананас, кавун, мак, дерева, гарбуз, аеродром.
13. Списати. Підкреслити спонукальне речення.
Чистота – запорука здоров’я. Мийте руки з милом.
Хлоп’ята наловили в’юнів у Дніпрі.
Діти гралися на подвір’ї біля високої грушки.
Бджола мала, а й та працює. Хто не працює, той не їсть.
14. Дібрати слова, протилежні за значенням:
Зайти -   вийти                             Заснути –
Дозволити -                                  Говорити –
Загубити -                                    Сміятися –
15. 1.Списати
Ластівка
Весною з теплих країв повернулися ластівки. Вони дружно почали ліпити хатку під дахом.
У затишному гніздечку з’явились ластів’ята. Вони веселим щебетанням зустрічали сонечко.

ТЕМА .   МОВА І МОВЛЕННЯ
1.  Для чого людям потрібна мова?
а) для читання   б) для письма   в) для спілкування
2.  З чого складається наше мовлення?
а) зі слів   б) з речень  в)  з букв
3.  Яким буває мовлення?
а)усне   б)усне і писемне    в) писемне
4. Якими словами ми вітаємось
а)  будь ласка б) добрий вечір, добрий день, доброго ранку в)щасливої дороги
5  Де треба говорити пошепки?
а) у полі   б) у бібліотеці   в)  на перерві
1.   Вставити потрібні літери:
Медал..., м. .кий. сусідн...му. під...м. б...ілка. Ки...в, вул...ця. д...ван. в. .разно. ч...твер, в...дмідь, в...ресєнь. за...ць, кра...ий.
2.      Списати текст. Поставити потрібний знак в кінці речення. Підкреслити підмет(слово назва предмету) і присудок(слова дія предмету):
На лузі цвітуть ромашки    на дереві стукає дятел    в лісі жив їжачок
3.   Запиши у два стовпчики:    ХТО?     ЩО?
Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.
4.   Поділити на склади:   білий, ялинка, пальто
5.   Вставити потрібні літери:
...удзик, жа...воронок, завда...я, ...лень, Укр...їна, во...іуіє, хлоп...ята, ранн...го, бо...вий, ...жунглі, ...зюркотить, щ...стя, ч...довий, оз...ро, б...сокий, бері...ка, жит...я
6.  Запиши в алфавітному порядку:
Ліда, Галя, Ніна, Рая, Тамара, Олена
7.  Випиши слова ознаки предметів:
Зима морозна на дворі. Замети білі на землі. Зоріють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі.
8.   Списати, підкреслити слова протилежні за значенням:
Знання то світло, з темряви виводить. Пустий колос догори пнеться, а повний - донизу гнеться. Ле...ко сказати, та ва...ко зробити.
9.   Доберіть слова дії предметів:
До нас... лелека (з) косою (на) плечі, в...ди... (з) глека та й ... (на) спориші.    Слова для довідок: напився, сів. прийшов.

Настала осін... . Падає жовте листя, Скоро з...ма настане. Поч...в
їжачок готуватися до з...ми.
12.  Випиши слова назви предметів в один стовпчик, слова ознаки предметів - у другий:
Птах, сніговий, поле, зима, застигла, річка, пенал, білий, вчорашній, біжить, кислий.
13.  Списати, вставити літери. Підкреслити слова ознаки предмету.
В...сняне сонце розбудило від сну мурашок. Ож...в мурашник. М...лен...кі комахи вибралися із з...мобих квартир. Вони поч...ли ремонтувати своє житло.
14.  Утвори прикметник:
Холод - холодний, береза - ...., зима - ......, весна - ....., праця
(чесність), пісня (народ), життя (щастя)
1.  Що таке текст?
а)слова    б)речення    в) зв'язані за змістом речення 

5. Визначте тип тексту
1. Люблю розглядати джерельце. Вода прозора. Дно застелене блакиттю неба. У синій глибині бачу віття сокоряни.
ТЕМА .     РЕЧЕННЯ
1.  Що таке речення?
а) текст  б)слова  в) закінчена думка
2.  Що ставиться у кінці речення?
а) кома   б)крапка   в) дужка
3.  Як пишуться слова в реченні?
а)разом   б) окремо   в) з великої літери
4.  Як пишеться перше слово в реченні?
а) з малої літери   б) з великої літери    в)разом
5.  Які є види речень?
а) питальні   б) розповідні    в) питальні, розповідні, окличні

ТЕМА .    СЛОВО
1.   Слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО? означають:
а) назву дії                б) назву предметів            в) назву ознак
2.   Як пишуться імена, по батькові, клички тварин?
а) з великої літери               б) з маленької літери       в) окремо
3.  На які питання відповідають слова, що виражають ознаки предметів?
а) хто? що?  б) який? яка? яке?  в) що зробили? що роблять?
4.  З якими словами в реченні зв'язуються прикметники?
а) з дієсловами          б) з іменниками                 в)     з прийменником
5.   На які питання відповідають слова, які означають дію предметів?
а)який?   б) хто?    в) що зробив? що робить? що роблять?
6.   Для чого служить прийменник?
а) для спілкування   б) для читання           в) для зв'язку слів у реченні
7.  Як пишуться прийменники з словами?
а) разом                     б) окремо                в) з великої літери
8. Укажіть іменники:
а) бібліотекар, шофер, іграшка  б) трав'яний, жовтий   в) радіє, замерзла
9. Укажіть дієслова.
а)розмова                 б)питальний                      в)розмовляти
ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ
1.   Записати синоніми:
Азбука, автомобіль, батько, буква, дім.
2.  Записати антоніми:
Злий, теплий, прозора, літній, сухий, день, радість.
3.   З поданих слів складіть речення. Підкреслити підмет і присудок:
Сніг, над, кружляє, вже, перший, землею. Озерах, на, замерзла, вода. Сонце, горою, за, лягло. Зірки, засіяли, яскраво.
4.  Згрупуйте слова, близькі за значенням:
Буква, ураган, літера, абетка, буря, алфавіт, шторм, азбука.
5. Продовж ряд синонімів:
Сонеч...ко світить, ... , ... Сніж...нки падають, ... , ... Ліс шумить, ... , ... Струмок співає, ... , ...
6.  Утвори прикметник:
Холод - холодний,   береза  -  ....,  зима  -  .....  весна  -  ..... праця (чесність), пісня (народ), життя (щастя).
7.  Записати антоніми:
Сміється, говорити, щедрість, любов -..... праворуч, завтра.
8.  Добери синоніми:
Говорю, міркую, крокую.
ТЕМА .    ЗВУКИ, БУКВИ. НАГОЛОС, СКЛАД
1.   Скільки голосних звуків в українській мові?
а) 6                        6)8                           в) 10
3.  Як переносяться слова?
4. Коли букви я, ю, є можуть позначати по два звуки?
а) на початку складу  б) після приголосного  в) після голосного, апострофа, на початку
а) після голосного  б) після приголосного  в) після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї

8.  Написання яких слів треба перевіряти за словником?
а) іменників   б) словникових слів   в)  прийменників
9.  На які групи поділяються приголосні?
а) м'які   б) тверді   в) дзвінкі і глухі
10.    Які букви позначають два звуки?
а) дз, дж               б )ьо               в) щ               г) йо
ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ
1.     Визнач кількість звуків і букв:
Повітря: дзеркало; дощ; гаї.
2.  Поділити слова на склади:
3.  Встав пропущені букви:
Річеч...ка, подвір...я, зат...охкав, д...ятел, б...жоли, волос...я, сім...я, за...ць. га...ок. сер...озний, пен...ок, ...артук (х: ф), ...виля, ...утболка, ку...і, я...ірка, ...астя, бор... (щ; шч)!
4.  Підкреслити м'які приголосні:
День, зозуля, сльози, сміюсь, об'єднання, в хаті, люлька.
5.  Вкажи кількість звуків і букв:
Плащ, хвиля, ходжу, взуття, зіронька, п'ять, грає.
6. Підкресли букви, що позначають приголосні звуки:
7. Підкресли слова, в яких букви я, ю, є позначають два звуки:
8. Підкреслити слова, в яких букв більше, ніж звуків:
9.  Вставити  пропущенні літери:
Обов...язок, зна...мий, ...жміль, ...зюркотить.
10.  Спиши текст. Встав літери:
Зацвіли влітку лісові ...звіноч...ки. (У) кожній пелюсточці – мален.кі молоточ.ки.
11.  Спиши слова, правильно познач наголос:
Читан...я, за...ць, в...дмідь, Україна, шофер, вулиця, дятел, портфель, сантиметр, зменшуване.
12.  Укажи пари слів, у яких є однакові звуки:
Діти - вода; сніг - нора; дід - дятел; рука - море; голова - хліб; буряк – дерево.
13.    Запиши слова, в яких букв більше, ніж звуків:
Дзвінок, льодок, будяк, пудель, розбуджу.









Ваши дети-не ваши дети

 


 Подготовка к школе 

 Конечно же, родителям дошкольника хотелось бы знать, на сколько их ребенок подготовлен к школе. Для выявления уровня такой подготовки проведите небольшую беседу, в которую включите приведенные ниже задания:  
Беседа по вопросам
 В начале беседы можно задать ряд вопросов, которые помогут определить, как ребенок ориентируется в окружающем, определить его запас знаний и отношение к школе.
1.Назови свою фамилию, имя, отчество.
2.Назови фамилию, имя, отчество мамы, папы.
3.Сколько тебе лет?
4.Где ты живешь? Назови свой домашний адрес.
5.Кем работают твои родители?
6.У тебя есть сестра, брат?
7.Как зовут твоих друзей?
8.В какие игры вы с друзьями играете зимой, летом?
9.Какие имена девочек (мальчиков) ты знаешь?
10.Назови дни недели, времена года.
11.Какое сейчас время года?
12.Чем отличается зима от лета?
13.В какое время года на деревьях появляются листья?
14.Каких домашних животных ты знаешь?
15.Как называют детей собаки (кошки, коровы, лошади и т.п.)?
16.Ты хочешь учиться в школе?
17.Где лучше учиться – дома с мамой или в школе с учительницей?
18.Зачем надо учиться?
19.Какие профессии ты знаешь?
20.Что делает врач (учитель, продавец, почтальон и т.п.)?
Оценка результатов. Правильными считаются ответы, соответствующие вопросу: Мама работает врачом. Папу зовут Иванов Сергей Иванович. Неправильными считаются ответы типа: Мама работает на работе. Папа Сережа.
     Если ребенок ответил правильно на 20 – 19 вопросов, то это свидетельствует о высоком уровне, на 18 – 11 – о среднем, на 10 и менее – о низком.
Рекомендации. Постарайтесь фиксировать внимание ребенка на том, что он видит вокруг себя. Приучайте его рассказывать о своих впечатлениях. Добивайтесь подробных и развернутых рассказов. Чаще читайте ребенку детские книги и обсуждайте с ним прочитанное.
Тест «Найди отличия». Выявляет уровень развития
наблюдательности.
Приготовьте две одинаковые картинки , отличающиеся друг от друга 5-10 деталями (можно
использовать картинки из Приложения
).
Ребенок рассматривает картинки 1-2 минуты, затем рассказывает о
найденных им отличиях. Ребенок дошкольного возраста с высоким
уровнем наблюдательности должен найти все отличия.
Тест «Десять слов».
Изучение произвольного запоминания и слуховой памяти, а также
устойчивости внимания и умения концентрироваться.
Подготовьте набор односложных или двусложных слов, не связанных
между собой по смыслу. Например: стол, калина, мел, рука, слон,
парк, калитка, окно, бак, собака.

Условие проведения теста – полная тишина.
В начале скажите: “Сейчас я хочу проверить, как ты умеешь
запоминать слова. Я буду говорить слова, а ты слушай внимательно и
постарайся их запомнить. Когда закончу, повторишь столько слов,
сколько запомнишь в любом порядке”.
Всего проводится 5 предъявлений слов, т.е. после первого
перечисления и повтора ребенком запомнившихся слов, Вы опять
произносите те же 10 слов: “Сейчас я повторю слова еще раз. Ты
снова будешь запоминать их и повторять те, которые запомнил.
Называй и те слова, которые говорил в прошлый раз, и новые, какие
запомнишь”.
Перед пятым предъявлением скажите: “Сейчас я назову слова в
последний раз, а ты постарайся запомнить побольше”.
Кроме инструкции вы не должны больше ничего говорить, можно
лишь мягко подбадривать.
Хороший результат, когда после первого предъявления ребенок
воспроизводит 5-6 слов,после пятого – 8-10 (для старшего

дошкольного возраста).
«Четвертый – лишний».
Выявляется умение обобщать, логическое, образное мышление.
Для детей старшего дошкольного возраста можно использовать и
картинки, и словесный ряд.
Важно не только то, что ребенок выберет лишнее, но и как он
объяснит свой выбор.
            Покажите ребенку карточку и задайте следующие вопросы:
Что здесь лишнее?
Почему?
Как одним словом можно назвать остальные предметы?


Тест «Составление рассказа по картинкам».
Часто используется психологами для выявления уровня развития
речи, логического мышления.
Подберите картинки из серии “рассказов в картинках”, разрежьте их.
Для старшего дошкольного возраста достаточно 4-5 картинок,
объединенных одним сюжетом. Вариант картинок вы можете найти в
Приложении.
Картинки перемешиваются и предлагаются ребенку: “Если
расположить эти картинки по порядку, получится история, а чтобы
правильно разложить, нужно догадаться, что было в начале, что в
конце, а что- в середине.” Напомните, что раскладывать нужно слева
направо, по порядку, рядом, в длинную полоску.
Высокий уровень - правильное расположение картинок и правильное описание событий, средней уровень – ребенок правильно расположил картинки, но не может составить грамотный рассказ, низкий уровень – случайная последовательность картинок.

Рекомендации. Для развития связной речи научите ребенка давать полный ответ на поставленные вопросы, просите его пересказывать прочитанные ему рассказы, сказки, просмотренные фильмы и мультфильмы.
Понимание грамматической конструкции

     Произнесите предложение: «Девочка помыла куклу,а потом её уложила спать или помыла после сна?». Затем задайте вопрос: «Что девочка делала раньше – мыла  или укладывала спать?»

Исследование восприятия
Из каких геометрических фигур составлены эти рисунки?
Рисунок из геометрических фигур
      Для выявления уровня избирательности внимания ребенку можно предложить найти только круг, только треугольник.
Оценка результатов. 
Высокий уровень – ребенок правильно нашел и назвал все фигуры, средней уровень – ребенок допустил 3-4 ошибка, низкий уровень – ребенок допустил 5 и более ошибок.

Проверка мелкой моторики рук
Одной из предпосылок успешного обучения в школе является достаточно высокий уровень развития мелких движений. У многих детей шести лет это умение сформировано недостаточно. Для выявления уровня развития мелких движений ребенку можно предложить следующее задание:
- Велосипедисту нужно проехать к домику. Воспроизведи его путь. Проведи линию, не отрывая карандаша от бумаги.
Проверка мелкой моторики рук
Оценка результатов. Высокий уровень - отсутствуют выходы за пределы "дорожки", карандаш не более трех раз отрывался от бумаги, отсутствуют нарушения линии. Низкий уровень – имеется три или более выхода за пределы "дорожки", а также имеются ярко выраженные нарушения линии (неровная, дрожащая линия; очень слабая или с очень сильным нажимом, рвущим бумагу). В промежуточных случаях результат оценивается как средний.
Рекомендации. Для повышения уровня развития мелких движений полезны занятия рисованием, лепкой аппликацией. Можно рекомендовать нанизывание бус, застегивание и расстегивание пуговиц, кнопок, крючков.
Счет в пределах 10
1. Что больше 7 или 4, 2 или 5.
2. Посчитай от 2 до 8, от 9 до 4.
3. Мама испекла пирожки. Дима взял 2 пирожка с капустой и столько же с мясом. Сколько пирожков взял Дима?
4. В гараже стояло 7 машин. Уехала 1 машина. Сколько машин осталось?
5. Дети надули 10 воздушных шариков. 2 шарика лопнули. Сколько шариков осталось?
Проверка чтения
1 вариант. Ребенок не умеет читать, но знает буквы.
1. Покажите ребенку карточку с буквой и спросите, какая это буква.
2. Положите перед ребенком несколько карточек с буквами. Назовите букву и попросите показать нужную карточку.
3. Прочитай слоги.
та, то, ны, ни, ре, ку, по, бу.
2 вариант. Ребенок умеет читать.
Попросите ребенка прочитать рассказ, а затем задайте ему несколько вопросов.
Воробей и ласточки.
        Ласточка свила гнездо. Воробей увидел гнездо и занял его. Ласточка позвала на помощь своих подруг. Вместе ласточки выгнали воробья из гнезда.
- Кто свил гнездо?
- Что сделал воробей?
- Кого позвала на помощь ласточка?
- Что сделали ласточки?



  Для достижения положительного результата необходимо выполнение следующих условий:
Занимайтесь с ребенком систематически.
Продолжительность занятий с ребенком 5 - 6 лет не должна превышать 20 минут в день.
Занятия лучше проводить в виде игры.
Во время занятий будьте терпеливы, не ругайте и не наказывайте малыша за допущенные ошибки, помогайте ему их исправить, чаще хвалите его.
Степень сложности заданий нужно постоянно увеличивать.
Приучайте ребенка выполнять работу до конца, аккуратно, правильно.

Приложения 
найди отличия

Четвёртый лишний
рассказ по картинке


Восприятие-геометрические фигуры







Комментариев нет:

Отправить комментарий